SEO optimizacija sajta za stomatologa

Picture of Ljubo Struharik

Ljubo Struharik

SEO-optimizacija-sajta-za-stomatologa-iz-Novog-Sada

U našoj agenciji jedna od najtraženijih usluga je SEO optimizacija sajtova.
Iako svaki sajt koji izrađujemo već dolazi tehnički i sadržinski prilagođen za pretraživače, često nam se javljaju klijenti čiji postojeći sajtovi ostaju nevidljivi na Google-u.
Nedavno nam se obratio klijent sa potpuno novim, vizuelno atraktivnim sajtom, ali sa prilično lošim SEO-osnovama.
Greške koje smo otkrili bile su toliko zanimljive i česte, da smo odlučili da ih predstavimo kao dobar primer na šta treba obratiti pažnju prilikom optimizacije za pretraživače.

SEO već postojećeg sajta

Kao što smo već i spomenuli, javio nam se klijent sa modernim sajtom ali sa ozbiljnim problemom. Sajt nije imao posete. U Gugl pretrazi mogli smo da dođemo do sajta samo ukoliko ukucamo tačan naziv ove stomatološke ordinacije. Cilj je bio da se rangiramo za relevantne ključne reči koje kucaju potencijalni pacijenti. Glavna ključna reč za koju želimo da se rangiramo jeste „stomatolog Novi Sad„.

Problem sa sajtom: Nije vidljiv u internet pretrazi

Glavna ciljana ključna reč ima veliku konkurenciju, ali i solidan broj mesečnih pretraga (240o prosečan broj mesečnih upita na Guglu). Osim ove ključne reči, izvukli smo i ključne reči relevantne za našeg klijenta, ali u ovom tekstu ćemo se više baviti greškama koje utiču na Google pozicioniranje.

Iako je sajt po sebi imao solidan on-page SEO, primetili smo nekoliko ključnih grešaka zbog kojih Google „nije video“ ovaj sajt.

Pogrešan jezik na sajtu

Iako je sajt bio na srpskom jeziku, samim podešavanjima WordPress-a bio je (p)ostavljen engleski jezik.

Greška broj 1: Jezik na sajtu

Prvi „kod“ na sajtu jeste oznaka jezika, i to je prvi kod koji Google pročita kada indeksira sajt. U slučaju našeg klijetna, iako je sajt bio na srpkom jeziku, namenjen lokalnim pretragama u našoj zemlji, Googlu je poslat signal da je sajt na engleskom. Sadržaj jeste bio na srpskom jeziku, i ovaj signal je bio dovoljan da se Google „zbuni“. Ovo je česta greška koja se javlja prilikom izrade sajtova i često nailazimo na nju. Ona se najčešće dešava jer prilikom instalacije WordPress-a engleski jezik stoji kao podrazumevani. Veb kreatori koji izrađuju sajt, često previde ovo, i ostave na podrazumevanom jeziku. Veoma je bitno da se u podešavanjima postavke sajta odabere tačan jezik kojim je pisan sadržaj na sajtu.

Ova greška se brzo ispravlja, ali potrebno je ponovno indeksiranje sajta u Google Search Consoli kako bi se konstatovala promena, za šta je ponekad potrebno i više dana pa čak i nedelja.

Server na kom se nalazi sajt mora biti "blizu"

Već smo pisali koliko je brzina sajta bitna za dobar SEO. Sajt našeg klijetna je bio dosta brz i tu je urađen dobar posao od strane naših prethodnika. Ipak, primetili smo jednu grešku. Iako je sajt hostovan na serverima jedne od najpoznatijih svetskih hosting kompanija, lokacija servera nije odgovarala realnom stanju. Naime, lolacija servera bila je podešena na severnoamerički kontinent. Ovaj tehnički propust, u kombinaciji sa prethodnim propustom oko postavke jezika sajta, stvorio je dodatni razlog zbog kog se sajt nije dobro rangirao.

Greška broj 2: Lokacija sajta

Nakon promene lokacije servera na Evropu, dobili smo dosta brži sajt na željenoj lokaciji. Brzina sajta je od velikog značaja za SEO, jer najgore što može da se desi jeste da Google ponudi sajt pri vrhu rezultata pretrage, a posetilac se prilikom dužeg čekanja da se sajt učita, vrati na rezultate pretrage i otvori neki drugi rezultat (sajt). Zbog toga savetujemo da se za dobar SEO uloži dodatni napor u optimizaciju brzine, jer dobro korisničko iskustvo vašeg sajta počinje sa brzim učitavanjem istog.

Meta naslovi i opisi pomažu u rangiranju

Meta naslovi (title tag) i meta opisi (description) su prvi signal i Google-u i korisniku o čemu je vaša stranica. Dobro napisan title jasno definiše temu, a zanimljiv description sažima vrednost stranice i poziva na klik.

Greška broj 3: Nedostatak Meta naslova i opisa

Bez pažljivo kreiranih i unetih meta podataka, Google automatski kreira naslove i opise iz prvih par redova teksta. To često dovodi do nerelevantnih ili neprivlačnih delova teksta koji ne odgovaraju upitima kao i rezultatima pretrage. Neke od posledica nedostatka Meta naslova i opisa jesu: 

  • Google ne dobija jasan signal o o temi stranice, pa je teže rangiranje za ključne reči
  • Neoptimizovali i nedovršeni delovi teksta smanjuju broj klikova odnosno CTR (Click-through rate).
  • Manjak klikova automatski utiču na niže pozicije u rezultatima pretrage

Nakon uvida u nedostatak Meta naslova i opisa, pažljivo smo krenuli sa kreiranjem istih na svim stranicama i člancima na sajtu. Meta naslovi i opisi imaju ograničen broj karaktera tako da je potrebno pažljivo osmisliti naslov koji tačno opisuju temu određene stranice, kao i opis koji navodi na klik tj posetu na sajtu direkto iz Google pretrage.

Stranica koja ne vodi nigde mora da postoji

404 stranica je poseban deo sajta koji se prikazuje kada korisnik pokuša da otvori nepostojeću adresu.

Bez prilagođene 404 stranice, posetioci nailaze na generičku grešku i brzo napuštaju sajt.
Dobra 404 stranica ljubazno obaveštava da traženi sadržaj ne postoji i nudi put nazad: ka početnoj stranici, pretrazi ili popularnim odeljcima.
Ovaj korak zadržava korisnike, poboljšava korisničko iskustvo i pomaže Google-u da pravilno indeksira strukturu sajta.

Zato uvek kreirajte jednostavnu, jasnu i korisnu 404 stranicu.

Greška broj 4: Nedostatak 404 stranice

Sitnice koje rangiranje znače

U ovom tekstu se nećemo baviti svim detaljima koji utiču na SEO, ali ćemo nabrojati nekoliko stavki na koje vredi obratiti pažnju:

Još primera koje utiču na SEO

Optimizacija fotografija

Iako su fotografije na sajtu bile optimizovane, neke smo morali dodatno urediti, jer su im imena bila gotovo identična opisima. Naziv fajla treba da opiše sadržaj slike i da sadrži ciljnu ključnu reč koja se pojavljuje u delu stranice gde se slika nalazi. Alternativni tekst pomaže pretraživačima i osobama sa oštećenim vidom da shvate šta je na slici. Naslov slike poboljšava upotrebljivost sajta. Opcioni natpis ispod slike pruža dodatni kontekst. Bez ovih elemenata, pretraživači ne mogu da povežu sliku sa odgovarajućom pretragom. Zato za svaku fotografiju definišite naziv fajla, alternativni tekst i naslov slike pre objave.

Unutrašnje linkovanje

Unutrašnje linkovanje znači postavljanje linkova sa jedne na drugu stranicu unutar istog sajta. Pomaže Google-u da pronađe i indeksira sve delove sajta. Usmerava link juice ka važnim stranicama i podiže njihovu vidljivost. Olakšava posetiocima navigaciju i zadržava ih duže na sajtu. Kao rezultat, poboljšava SEO i korisničko iskustvo. Zato stavite relevantne linkove u tekst, koristite opisne anchor tekstove i redovno proveravajte da nema pokvarenih veza.

Prikaz mape lokacije i Google My Business

U sličaju Dentina sajta, postojao je prikaz mape ali sa unetom adresom (Maksima Gorkog 27). Iako je stranica Dentina na Google My Business postojala, na mapama je bila označena samo tekstualna adresa. Google prepoznaje signal lokalne relevantnosti, što poboljšava rangiranje u lokalnoj pretrazi. Zato uvek dodajte interaktivnu mapu sa GMB prikazom na svaku stranicu “Kontakt”.

Drugo mesto na Guglu za ciljanu ključnu reč

Druga-pozicija-na-Guglu

Za veoma kratko vreme smo uspeli da se rangiramo na visoko 2. mesto na Guglu. Za nekih mesec dana smo postigli glavni cilj. Broj organskih poseta na sajt skače iz dana u dan.

Rezultati

Optimizacija za pretraživače (SEO) je dugoročan proces

Iako smo u ovom tekstu naveli greške sa kojima smo se susreli prilikom prihvatanja posla, trenutno aktivno radimo na dodatnoj optimizaciji Dentina sajta za pretraživače. Kako je sadržaj veoma bitan za dobar SEO, sa klijentom smo se dogovorili da zajednički radimo na kreiranju istog, tj pisanja članaka koji će biti interesantni i davati vrednost njihovim pacijentima. Agencija Strumark radi na istraživanju relevantnih ključnih reči i pravi plan za pisanje, dok stručni tim Stomatološke ordinacije Dentina iz Novog Sada kreira kvalitetne tekstove na naše zadate teme. Mi kasnije te tekstove unosimo na sajt, dodajemo optimizovane fotografije i meta naslove i opise i na kraju ih indeksiramo uz pomoć Google Search Console alata. Pratimo svakodnevno analitiku, rezultate u pretrazi, klikove i ostalo. Ukoliko je i vašem sajtu potrebna agencija koja detaljno i profesionalno radi SEO, možete nas pozvati i zakazati besplatne konsultacije.

Zakažite besplatne konsultacije

Rado ćemo pomoći oko svih pitanja i nejasnoća.