Marketing u video igricama
Gaming industrija raste brzo i vredi preko stotina milijardi dolara. Ne samo da ljudi igraju igrice,
Digitalni marketing, takođe je poznat i kao online marketing i internet marketing je danas veoma popularan i neizostavan deo marketinških aktivnosti za većinu kompanija koje se aktivno oglašavaju. Do pojave interneta, oglašavanje i promocija se vršila kroz medije koje su u tom momentu bili dostupni najširoj javnosti, a to su novine, radio, televizija, pošta, direktni marketing i marketing u otvorenom prostoru (outdoor marketing).
Pojavom interneta, veliki deo marketinških aktivnosti je preseljen na ovaj kanal komunikacije i danas je digitalni marketing od jedne grane komunikacije postao jedna od najvećih svetskih industrija.
Kao što smo već spomenuli, definicija digitalnog marketinga je kratka i jednostavna i u prvi korak jasno definiše šta je to digitalni marketing. Dakle, digitalni marketing predstavlja svaki vid aktivnosti koji se preuzimaju za oglašavanje, promociju i prodaju proizvoda ili usluga putem interneta.
Digitalni marketing dalje možemo da razvrstamo kroz vrste digitalnog marketinga kojih je veoma mnogo, a mi ćemo izdvojiti samo neke od najpopularnihih:
Ovo su samo neki od najpopularnijih tipova digitalnog marketinga. Svaki vid aktivnosti na internetu u cilju reklamiranja proizvoda ili usluge može se okarakterisati kao vrsta digitalnog marketinga, tako da poznajemo i vrstu digitalnog marketinga koja se naziva Digitalna gerila, a neke od njenih taktika su slanje hladnih (cold e-mails) mejlova, komentarisanje na različitim internet portalima i forumima, infuenser oglasi, gostovanje na različitim internet podkastima i razne druge aktivnosti na internetu.
Grubi prevod na srpski bio bi marketing kroz kreiranje sadržaja. Kreiranje sadržaja je neizostavni deo svakog tipa digitalnog marketinga. Kreiranje sadržaja je neophodno kako bi zainteresovali, informisali, ubedili, zabavili ili inspirisali vaše kupce.
Najčešći tipovi kreiranja sadržaja su kroz objavu informacija i fotografija na vašem veb-sajtu, pisanje informativnih članaka (blog), objavljivanjem fotografija i tekstova na društvenim mrežama, kreiranje video ili audio zapisa, gostovanje ili objavljivanje podkasta, objavljivanje e-knjiga, infografika i sl.
Kreiranje sadržaja je dugoročno jedna od najboljih strategija digitalnog marketinga jer ono daje vrednost kupcu koja će vremenom da preraste u poverenje. Takođe, kroz kreiranje sadržaja radite najbolju moguću stvar za kreiranje sopstvenog brenda na internetu.
Osim kroz lični veb-sajt, sadržaj koji ste kreirali možete da objavljujete kroz veliki broj internet kanala kao što su gotovo sve društvene mreže, YouTube, portali sa vestima, razne aplikacije i dr.
SEO je skraćenica za pojam Search Engine Optimization. Prevod na naš jezik bi bio Optimizacija za internet pretraživače. Često se kod nas čuje termin SEO optimizacija koji je netačan iz razloga što se reč optimization već nalazi u skraćenici SEO. Ipak, ovaj termin (SEO optimizacija) je toliko čest da se uveliko koristi na internetu i kao takav našao se čak i na našem sajtu.
SEO je skup aktivnosti na veb-sajtu i van njega kako bi se povećala vidljivost vašeg sajta u rezultatima pretrage internet pretraživača za vaše željene i pažljivo birane ključne reči. Optimizacija za internet pretragu može biti na samom veb-sajt (on-page SEO) i van njega (off-page SEO). On-Page SEO je skup tehničkih i kreativnih aktivnosti na vašem sajtu koji treba da rezultira što boljem korisničkom iskustvu vaših posetilaca. Od kvalitetnog sadržaja koji daje vrednost i tačne odgovore na tražene informacije kroz internet pretraživač do tehnički precizne izrade koja podrazumeva preciznost koda, hijerarhiju naslova, opise fotografija, brzinu učitavanja i mnoge druge parametre. Off-Page SEO je ukratko rečeno skup radnji koje dovode do povećanja broja linkova koji vode ka vašem veb-sajtu. Ovaj deo SEO strategije može da se podeli u dve kategorije. Jedna je organsko prikupljanje linkova a druga je kupovina linkova i ona često svrstava u Black Hat SEO (skup radnji za bolje SEO rezultate koji nisu odobreni od strane internet pretraživača).
Paid Search Advertising možemo prevesti kao Plaćeni rezultati pretrage, ali kako je kod nas najpopularniji internet pretraživač Google (oko 95% korisnika u Srbiji koristi Google), onda se kod nas učestalio izraz Gugl oglasi (Google oglasi). Dalje u tekstu ćemo se držati isključivo Gugla za primere ovog tipa digitalnog marketinga.
Plaćeni Gugl oglasi su jedan od najefektnijih vrsta digitalnog marketinga. Do duše, bitno je znati da ovaj vid marketinga nije pogodan za sve kategorije proizvoda ili usluga, ali za one koje jeste daje odlične rezultate.
Kod ovog tipa oglašavanja susrećemo nekoliko skraćenica koje ćemo sada objasniti:
Postoji još mnogo skraćenica ovog tipa u digitalnom marketingu ali ovo su najčešće koje se koriste. Kod Paid Search Marketing-a ili SEM marketinga najbitnije je napraviti dobru strategiju i analizu konkurencije i ključnih reči. Kao što je gore pomenuto, ovo je jedna od najučinkovitijih vrsta digitalnog marketinga jer putem ovih oglasa već dovodite na svoju prodajnu stranicu već zagrejane kupce (Osoba koja kuca termin „gde kupiti zlatiborski kajmak u beogradu“ je veoma zainteresovana za kupovinu istog, a vi kao prodavac ukoliko se pozicionirate u Gugl pretragu kao prvi rezultat za taj upit vrlo verovatno ćete i ostvariti prodaju).
E-mail marketing je vid digitalnog marketinga koji se od svojih početaka do sada najviše izmenio. Ovaj način oglašavanja danas je veoma popularan za kampanje kojima je bitan direktan marketing. Kroz e-mail marketing možete napraviti različite strategije u odnosu na aktivnosti vaše publike kroz e-mail marketing. Od toga šta će da se desi ukoliko određena osoba ne otvori mejl do toga koji mejl treba da stigne osobi koja je odgovorila na mejl. Mogućnost različitih scenarija potrebno je planirati kroz pažljivo određenu strategiju.
Kako je danas tehnologija napredovala i e-mail servisi lako prepoznaju spam poruke, da bi se vodila kvalitetna e-mail kampanja potrebno je e-mail marketing raditi kroz e-mail servise kao što su:
Marketing na društvenim mrežama je relativno nov vid marketinga koji se veoma brzo razvija u zavisnosti od vrste i popularnosti društvene mreže. Ovaj vid marketinga omogućava dvosmernu komunikaciju i kao takav zahteva pažljivo planiranje i strategiju. Dvosmerna komunikacija kao što su dugmići za sviđanja (like), opcije za komentarisanje i direktne poruke, kao i brojači pregleda i pratioca, marketing na društvenim mrežama ne podrazume samo plaćanje oglasa, već skup svih aktivnosti koje određena mreža zahteva kako bi korisnici iste prepoznali i prihvatili vaš brend na toj društvenoj mreži. Način komunikacije i kreiranja sadržaja potrebno je prilagoditi publici koja se na toj mreži nalazi. Npr: na TikTok-u je mlađa publika koja želi zabavu, dok je na LinkedIn-u nešto starija publika koja očekuje ozbiljniju poslovnu komunikaciju. Takođe, aktuelnosti na svim mrežama se veoma brzo menjaju i potrebno je pažljivo pratiti i prilagoditi se svakoj od ovih promena. Neke od najpopularnijih društvenih mreža na kojima možete obavljati oglašavanje su:
Affiliate marketing je zasnovan na procentu od prodaje. Affiliate podrazumeva obezbeđivanje posebnih (affiliate) linkova ka proizvodu ili usluzi koji sadrže automatkse brojače koji beleže svaku prodaju. Ovakvi affiliate linkovi se prosleđuju partnerima u internet prodaji. Ovi partneri mogu biti vlasnici veb-sajtova koji imaju veliku publiku na istim ili poznate ličnosti (infuenceri) koji imaju veliki broj pratioca na društvenim mrežama. Partneri zarađuju određenu proviziju svaki put kada neko kupi preko njihovog affiliate linka.
Influence marketing se može smatrati modernom vrstom affiliate marketinga.
Odnosi sa javnošću na internetu (Online PR) je vrsta komunikacije sa javnošču putem svih dostupnih internet medija. Aktivnosti koje dovodu do toga da novinar ili popularni infuenser spomene vaš brend, proizvod ili uslugu jesu Online PR. Osim pominjanja na novinskim portalima, društvenim mrežama, podkastima i sl., veoma su bitne aktivnosti kod ostavljanja recenzija i ocenjivanja proizvoda. Online PR je takođe vrlo bitan kod izgradnje backlinkova koji su osnova Off-Site SEO-a (SEO optimizacije)
Remarketing ili retargeting je veoma popularna taktika internet marketinga u kome se prikazuju posebni oglasi osobama koji su već posetili veb-sajt. Dakle, za ovaj vid marketinga pre svega neophodno je da imate veb-sajt. Postoji nekoliko vrsta remarketinga a kod nas su najpopularniji kroz Gugl i Facebook pixel. Pixel se instalira na veb-sajt i on „beleži“ posetioce koji posećuju sajt. Nakon nekog vremena, kroz plaćene oglase moguće je plasirati reklame isključivo tim osobama koji su već bili na sajtu. Ovo su verovatno iskusili svi korisnici interneta. Kada jednom odete na sajt koji prodaje patike, vrlo verovatno će vam u narednim danima iskakati reklama istok tog sajta. Ovaj vid marketinga je veoma efikasan i koristi se u kombinaciji sa svim ostalim tipovima digitalnog marketinga.
Novi članci sa našeg bloga mogu da ti sližu direktno na mejl.
Gaming industrija raste brzo i vredi preko stotina milijardi dolara. Ne samo da ljudi igraju igrice,
Prilikom odluke vlasnika biznisa da krene u proces izrade sajta za svoju firmu jedna od najbitnijih
Kao agencija koja izrađuje veb-sajtove modernog i pre svega originalnog dizajna polako se pozicioniramo na tržištu
Izgradnja bazena, sauna i Wellness i spa programa su poslednjih godina privredna grana koja ima veliki
Svet kakav poznajemo počinje da se menja iz korena 30. novembra 2022. godine. To je datum
Bez obzira da li veb-sajt za svoj biznis private sami ili ste angažovali programera, freelancer-a ili
Poslovni podaci:
Reklamna agencija Strumark
PIB: 109009038
Matični broj: 63859419
Žiro račun: 340-11414308-43
Devizni račun: 340-10015824-51
Kontakt:
Pere Kecmana 15
21 413 Čelarevo – RS
office@strumark.rs
Sajt koristi cookies (kolačiće) u cilju poboljšanja korisničkog iskustva. Više informacija potražite na zaštita privatnosti i politika kolačića.