Predstavljamo sajt „Moja preporuka” – Najmoderniji listing sajt u Srbiji

Ljubo Struharik

Reklamna agencija Strumark, kao specijalizovana agencija za izradu SEO sajtova, sa ponosom predstavlja novi sajt Moja preporuka. Sajt moja preporuka je moderan listing sajt koji spaja moderni dizajn i brzu pretragu. Pruža korisnicima odlično iskustvo u dobijanju brzih i različitih informacija i opcija.
Šta je listing sajt
Listing sajt (eng: Web directory) je jedna vrsta nekadašnjeg telefonskog imenika ili žutih strana. Današnji listing sajtovi pružaju više informacija od samog telefonskog broja. Na jednom mestu prikazuje informacije o firmama, raspoređenim po kategorijama i lokacijama. Listing sajtovi nisu oglasnici, i od sajtova sa oglasima razlikuju se po tome što su oni katalog firmi, dok su oglasnici uglavnom fokusirani na pojedinačne ponude.
Dakle, listing sajt je u suštini online katalog firmi koji omogućuje pretragu po kategorijama i lokaciji. Služi kao moderna vrsta nekadašnjeg imenika. Korisnicima koristi da što brže dođu do firmi čije su im usluge potrebne, a firmama služi da povećaju vidljivost i dođu do što većeg broja klijenata.
Moderne žute stranice
Postoje listing sajtovi sa plaćenim ulistavanjem i sa besplatnim opcijama ulistavanja. Kriterijumi ulistavanja dugoročno gledano utiču na samu reputaciju listing sajta. Najbitnije za listing sajt jeste da daje proverene i tačne informacije, i da redovno ažurira podatke, ali i da bude u korak sa internet trendovima kao što su npr. UX/UI dizajn (korisničko iskustvo).
Zašto "Moja preporuka"
Već smo spomenuli telefonske imenike tj „žute strane“ koje su svoju funkciju izgubili sa pojavom interneta. U prošlom (XX) veku, kada je nekome bio potreban recimo bend za svadbu, često su se listali telefonski imenici i žute strane, dok je u Srbiji i tada ali i sada bilo popularno traženje preporuka.
Generalno, u Srbiji su preporuke bile i ostale glavni kanali marketinga za mnoge kategorije poslovanja. U nekim drugim državama, recimo u Sjedinjenim Američkim Državama, listing sajtovi su veoma popularni. U Srbiji to nije slučaj. Ne smemo a da ne pomenemo i slučajeve „fantomskih“ listing sajtova kod nas, koji osim što nisu imali posete, slali su bez pitanja i pristanka firmama fakture za ulistavanje. Preduzetnici dobro znaju za ove slučajeve i veoma su obazrivi kada je u pitanju ulistavanje na ovakve sajtove. Moja preporuka se u početku susretala sa nepoverenjem preduzetnika, ali poverenje se stiče vremenom, i već sada imamo veliki broj upita za ulistavanje.
I sam naziv sajta „Moja preporuka“ dovoljno govori o osnovnoj ideji. Cilj je da preporučimo kvalitetne firme, restorane, hotele, destinacije. Osim toga, u blog sekciji pišemo članke koji preporučuju dobre fimove, serije, recepte i slično.
Kod nas u Srbiji je običaj da svoje najbolje prijatelje pitamo za preporuku kada tražimo majstora, restoran ili doktora. Sajt Moja preporuka teži da postane najbliži online prijatelj koji daje proverene preporuke.
Osnovna ideja za sajt
Zašto je "Moja preporuka" drugačija od ostalih
„Moja preporuka“ ima nekoliko osnovnih principa na kojima se temelji.
Prvi princip je kvalitet samih preporuka. Pažljivo se radi istraživanje pre objavljivanja preporuke. Gledaju se recenzije, proverava status poslovanja, čitaju se komentari i utisci korisnika.
Drugi princip je moderan dizajn. Na sajtu možete odmah videti prikaz internet prezentacije i sve bitne informacije. Samim skrolovanjem odmah upoređujete više ponuđenih preporuka i za veoma kratko vreme možete doneti odluku koga da kontaktirate. Bez otvaranja više sajtova, bez nepotrebnih klikova za dobijanje informacija, brzi pristup čak i društvenim mrežama i samom veb-sajtu ulistanih opcija.
Treći princip je organski rast. Moja preporuka teži da bez agresivnih kampanja pruži vrednost svojim korisnicima. Transparentan rad i ulistavanje samo onih za koje smo 100% sigurni da su vredni naše preporuke. Plaćene pozicije jesu moguće na sajtu, ali samo za one koji ispune kriterijume za ulistavanje na sajt Moja preporuka.
Moderan dizajn i brz prikaz
Kako radi za posetioce?
Posetioci sajta „Moja preporuka“ brzo dolaze do svih informacija koje ih interesuju potpuno besplatno. Nije potrebna registracija, nije potrebno ostavljanje ličnih informacija. Najviše poseta dobijamo direktno iz Google pretrage, tako da sami posetioci veoma dobro reaguju na sajt. Brze, ključne informacije koje ih interesuju mogu da pogledaju i uporede već na prvom ekranu. Moderan dizajn i „kartični“ prikaz preporuka ono je što naši posetioci izdvajaju kao najveću prednost ovog sajta.
Na slici: Primer kartice u kategoriji „Agencije za izradu sajtova„.
Brza pretraga i jasne kategorije
Kako radi za firme?
Na sajtu „Moja preporuka“ postoji opcija za besplatno ulistavanje, ali isto tako i opcije za ostavljanje preporuka. Svako svakoga može da preporuči, a što je bitnije, preduzetnici mogu i sami da izaberu besplatno ulistavanje svoje firme. Postoje i opcije izdvojenih pozicija i bedževa „Top preporuka“.
Osim besplatnog ulistavanja, glavni benefiti za firme jesu posete i novi klijenti. Kako je osnovni princip našeg sajta dobro pozicioniranje na Google, posete koje dobijamo su kvalitetne i ostvaruju visok stepen konverzije.
Najčešći scenario je da posetilac na Guglu kuca uslugu koja mu je potrebna. Klikne na sajt „Moja preporuka“ i brzim skrolovanjem dođe do odluke za koju proceni da je najbolja za njega. Brzo se odlučuje da li odmah da zove na telefon (broj je na klik dostupan), da li da dodatno istraži sajt, ili da poseti društvene mreže Instagram ili Facebook. Dok je još u fazi izbora, može odmah da uporedi broj ocena na Guglu ili vizuelno po prikazu samog sajta da proceni koja je najbolja opcija za to što traži.
Besplatno ulistavanje
Plan dalje razvoja
Reklamna agencija Strumark vlasnik je sajta „Moja preporuka“. Naš cilj jeste organski rast ovog sajta i dodavanje vrednosti firmama koje se (besplatno ili plaćeno) ulistavaju na isti. Cilj nam je da razbijemo predrasude o listing sajtovima u Srbiji. Želimo da vremenom ovaj sajt postane svojevrsni lični imenik svakog pojedinca koji ceni proveren kvalitet usluge.
Takođe, kao svojevrsni portfolio-projekat, „Moja preporuka“ služi i za razvoj same naše agencije, koja je specijalizovana za izradu SEO sajtova i brending.
Organski rast kao strategija
Zakažite besplatne konsultacije
Rado ćemo pomoći oko svih pitanja i nejasnoća.