Zašto je logo veoma važan za uspešno poslovanje?

Marketing blog

Strumark-Logo-Portfolio-zid-u-kancelariji

Kada razmislite o svim faktorima koji kreiraju posao, izrada logotipa vam se možda ne čini kao glavni prioritet. Ali, trebalo bi!

 „Možda mi uopšte nije potreban logotip““Rešiću taj problem kasnije, trenutno imam nekih drugih ulaganja”“Skinuću neku sliku sa Gugla”“Trenutno mi je taj trošak nepotreban”… Ovo su samo neki od izgovora početnika u preduzetništvu koji ih koštaju uspeha u poslovanju.

Koji god razlog da vas navede da pomislite da kreiranje logotipa nije prioritet na startu vašeg poslovanja morate zastati na trenutak i podsetiti se da je logotip sastavni deo toga da vaš posao postane uspešan.

Ako ne znate zašto je logotip toliko važan – pročitajte nastavak ovog teksta:

 “Snažan logotip je početak brendiranja vaše kompanije i prenosi viziju vašeg preduzeća. “

Logo privlači pažnju kupaca.

 Privući pažnju danas je veoma teško, posebno pažnju potrošača.

Kako sada stvari stoje, kompanije imaju otprilike dve sekunde da ubede potencijalne kupce da njihovi proizvodi vrede bilo kakvog razmatranja

 Logotip može brzo privući pažnju posmatrača i na zanimljiv način preneti osnovne vrednosti kompanije. Taj kratki raspon pažnje – znate, onaj zbog kojeg potrošači procenjuju vaše poslovanje po njegovom izgledu – može vam uspeti ako imate dobar logo koji govori za vašu kompaniju.

„Većini posetilaca nekog sajta potrebno je manje od tri sekunde da formiraju svoje prve utiske o istoj. Sledeća stvar koju traže je Logo firme. “

Logo ostavlja snažan prvi utisak.

Imate samo jednu šansu da ostavite dobar prvi utisak.

  Logotip je prvi prikaz kompanije za potrošače. Logo je lice kompanije i kada se prvi put upoznajete sa nekim prvo što zapamtite kod te osobe i po čemu je prepoznajete jeste njeno lice. Ako je logo dobro osmišljen on može izazvati interes javnosti i pozvati ih da saznaju više o kompaniji. 

 Snažan prvi utisak je moćno oružje u marketingu. Kada potrošač poveže vaš logo sa kvalitetom vašeg proizvoda ili usluge vi ste na taj način dobili najbolju moguću reklamu, a to je u stvari “obris” vašeg logoa koja ostaje u pamćenju potrošača. Bez obzira koji je vaš proizvod ili usluga, ukoliko ste ostvarili dobar prvi utisak, potrošač će vas lako prepoznati (vaš logo) i izdvojiti vas od konkurencije. To vam otvara vrata i za širenje poslovanja bez mnogo troškova u marketingu. Npr. pravite dobre čajeve i sada ste proširili proizvodnju i na kafu. Kupac kada vidi vaš novi proizvod bez razmišljanja uzima isti sa police.

Vaznost-logotipa-Logo-Tvoja-firma-Marketing-blog

Logo je osnovni identitet vašeg brenda.

Uspešno brendiranje znači pričati priču koja će uticati na emocije kupaca – jasno i jednostavno.

 Iako je tačno da je dizajn logotipa samo deo brenda jedne kompanije, on služi kao osnova celokupnoj naraciji na kojoj je brend izgrađen. Boje, oblici, fontovi – sve to određuje priču koju pokušavate da ispričate, a vaš logo predstavlja osnovu za ovu priču. Ovi elementi će se kasnije pretočiti sa vašeg logotipa na sve vaše brendirane materijale – memorandume, vizitke, stranice na društvenim mrežama i naravno na vaš internet sajt, stvarajući tako konkretan vizuelni identitet vašeg brenda.

Vizuelno je nezaboravno.

Vaš logo navodi vodu (vaše potrošače) na vašu vodenicu (vaša kompanija).

 Logo je tačka identifikacije. On je simbol koji kupci koriste kako bi prepoznali vaš brend. U idealnom slučaju, poželećete da ljudi odmah povežu vaš logotip sa sećanjem šta vaša kompanija radi – i što je još važnije, sa kompletnim doživljajem iste. Budući da je dobar logo vizuelni i estetski privlačan element, pokreće pozitivno podsećanje na vaš brend mnogo bolje od samog imena vaše kompanije. I ako budemo potpuno iskreni, neko od vaših potrošača će verovatno zaboraviti ime vašeg preduzeća (ne shvatajte to lično – to je ljudska priroda), ali će odmah povezati vaš logo sa njihovim sećanjima na vaš brend.

Logo vas odvaja od konkurencije.

Odvažite se da budete drugačiji sa vašim logotipom, jer logo kompanije govori potrošačima zašto je vaš posao jedinstven.

 Možda u vašem gradu postoji još 50 kafića, ali vi ste jedini koji se zalažete za očuvanje životne sredine, i vaš zeleni, u obliku globusa logotip tu poruku prenosi potrošaču. Dobro dizajniran logotip kompanije može komunicirati sve, od pozadine kompanije (profesionalno, opušteno, zabavno) do njihove misije (zabava, efikasnost i inovacija) kroz pravu ikonu ili odgovarajući font. Drugim rečima, vaš logo je forum koji prenosi vaše vrednosti i pokazuje potrošačima zašto vam se ne sviđaju vaši konkurenti – bolji ste.

Vaznost-logotipa-marketing-blog

Logo podstiče lojalnost.

Potrošači žude za doslednošću.

Kako vaš brend raste, vaš logo će postati poznatiji širokom krugu potrošača. To poznavanje stvara percepciju da ste pouzdan i dostupan. Razmislite o tome: Kada kupujete opremu za vežbanje i iznenada primetite pantalone sa Nike znakom, odmah ste spremni za kupovinu. Zašto? Jer sa Nike odećom znate da ste u sigurnim rukama. Nike je brend kojem verujete. Poverenje je izgrađeno na dobro dizajniranom logotipu, a lojalnost marki brzo se sledi.

 Jednom kada im se dopadnete, kupci će vas ponovo i ponovo tražiti – a vaš logo je ono što će prvo prepoznati.

Potrošači očekuju logo.

Logo je prvo što će tražiti vaša publika kad vidi bilo kakvu aktivnost vašeg branda.

 Logo bi trebao biti ispred i u središtu svih vaših marketinških materijala kao što su vizitke, flajeri, reklame itd. Ako nemate logotip (i onaj koji se ističe), nedostaje vam prilika da vaš posao ostane u glavama vaše publike.

Zaključak – Logo vam je neophodan!

  Logotip je vitalni deo izgradnje uspešnog poslovanja i brenda.

Potrebne su vam naše usluge?

Rado ćemo vam pomoći. Sve što treba da uradite jeste da zakažete besplatne konsultacije na kojima ćemo doći do saznanja koje su vam usluge potrebne, ili nas kontaktirajte direktno: