Šta je bitno kod izrade sajta za online prodaju

Ljubo Struharik

Ljubo Struharik

Sta-je-bitno-kod-izrade-sajta-za-online-prodaju

Obim trgovine putem interneta raste iz dana u dan. Posedovanje sajta sa online prodavnicom postalo je neophodno za biznise koje se bave trgovinom, i tu je stvar poprilično jasna. Ali šta sa biznisima koji se bave uslugama? Da li online prodaja radi i za njih?

Istraživanje preko interneta zamenilo je razgledanje izloga

Online prodaja nije samo web shop

Sve je veći broj osoba koje aktivno kupuju preko interneta. Stavka „dodaj u korpu“ više nije tako strašna kao nekad. Kupovina preko internet prodavnica konačno je postala normalnost. Ali da li je online prodaja i kada kupac istražuje preko interneta, dođe do vašeg sajta i zatim fizički poseti prodavnicu ili poruči telefonom? Naravno da jeste, i mnogim biznisima koji imaju specifične proizvode ili usluge ovaj scenario mora biti glavni cilj kod izrade sajta.

Prezentacioni sajtovi takođe moraju da prodaju

Svaki sajt treba da bude prodajni sajt

 Nekada popularni termin „prezentacioni sajt“ polako izlazi iz upotrebe. Svaki sajt treba da ima neki cilj. Cilj Web Shopa je jasan a to je prodaja, a cilj „prezentacionog“ sajta treba da bude da što bolje prezentuje neku robu ili uslugu sa krajnjim ciljem da se poveća prodaja

Uzmimo za primer sajt proizvođača kotlova za centralno grejanje.

 Nema nekog smisla da takav sajt bude klasična online prodavnica sa stavkama dodaj u korpu i plati karticom. Ali svakako da takav sajt treba da proda kotlove za centralno grejanje. Kotlovi za centralno grejanje nisu nešto što se kupuje svaki dan, i online prodaja takvog proizvoda treba da daje takve informacije kakve bi zainteresovanom kupcu dao prodavac u fizičkoj prodavnici. Kupac kotlova za centralno grejanje koji prvo istražuje na internetu koji je to najbolji kotao za njega,  idealan je kupac za prodavca  koji ima dobro optimizovan sajt za online prodaju. Šta to tačno znači? Sajt prvo treba da obiluje informacija koje daju odgovore u vezi opštih tema vezanih za centralno grejanje. Uz dobru SEO optimizaciju, budući kupac će istražujući na internetu doći i do sajta prodavca kotlova. Sada, kada je zainteresovani kupac već na sajtu, sve ono što bi prodavac ispričao kupcu u prodavnici, treba da se implementira u sam dizajn sajta. Tekstovi, fotografije, specifikacije, odgovori na česta pitanja, beneficije proizvoda, preporuke, kontakt informacije, lokacije prodavnica i sve ostalo što je neophodno treba jasno istaći na sajtu. Sajt koji ubedi potencijalnog kupca da kupi proizvod jeste online prodavac koji radi 24/00.

Prisustvo na internetu postaje sve neophodnije

Online prodaja uz
digitalni marketing

Digitalni marketing je sve neophodniji za uspešno poslovanje. Sve više je biznisa koji su se godinama odupirali kanalima prodaje kroz digitalni marketing, ali vremenom i takvi biznisi shvataju neophodnost prisustva na internetu. Web sajt je glavna odredišna stranica svih vidova internet oglašavanja. Čak i bez oglašavanja, sajt je lična karta i izlog svake firme, i kao takav treba da uliva poverenje i gradi dobru reputaciju svake firme. 

Uz plaćene oglase na internetu  ili uz pomoć organske posete, posetioci sajta treba vrlo jednostavno i brzo da dođu do informacija o proizvodu, uslugama ili samoj firmi. Dobro dizajniran i optimizovan sajt zadržaće posetioca. Uz opcije digitalnog marketinga moguće je podsetiti posetioca sajta da isti poseti ponovo. Dobrom SEO optimizacijom, ili plaćenim rezultatima pretrage za određene ključne reči, mogu se dobiti posetioci koji su u tom momentu zainteresovani za kupovinu baš onoga što mi nudimo. Sve ove opcije digitalnog marketinga nisu opcija bez dobro izrađenog veb-sajta.

 Bilo da je glavni cilj sajta da se proizvod doda u korpu, da se ostavi mejl ili pozove telefon, sve ove akcije su vid internet prodaje putem sajta.

Podrška za različite vidove internet reklame

Nadogradnja alata za digitalni marketing

Sajt za Online prodaju treba da bude integrisan sa najrazličitijm alatima koji se koriste za digitalni marketing. Počev od analitike poseta, praćenja konverzija, prikupljanje e-mailova, Meta i Google piksela i slično. 

Pošto u digitalnom marketingu postoji veliki broj načina za oglašavanje, potrebno je da platforma na kojoj je izrađen web sajt ima mogućnost podrške za što veći broj digital marketing alata. Najpopularniji CMS za izradu sajtova je WordPress, i korišćenjem WordPress-a za izradu sajta kasnije jednostavno možete odabrati više agencija ili pojedinaca u zavisnosti od vrste digitalnog marketinga koji vam je potreban. Takođe, za UX/UI dizajn sajta, tj dizajn korisničkog iskustva, jedan od najpopularnijih dodataka za WordPress jeste Elementor, koji takođe ima široku podršku u zajednici digitalnim marketara.

Kratki i efektni naslovi uz detaljne opise i fotografije

Efektni tekstovi i dobre fotografije

Naslovi na sajtu treba da su kratki i efektni tj da privuku pažnju i navedu posetioca sajta da nastavi sa čitanjem. Ostatak teksta treba da što detaljnije opiše proizvod ili uslugu, ali na način da je posetiocu tekst jasan, čitak i zanimljiv. Pozicija naslova treba da je na dobrom mestu. Fotografije treba da prate naslove i tekst. Dakle, potrebno je posebno obratiti pažnju da se svi ovi elementi lepo poslože uz sve ostale elemente kao što su dugmad, boje, ikonice i slično. Efektan naslov može značajno da utiče na rezultate prodaje. Kod pisanja naslova i tekstova posebno je bitno obratiti pažnju da se isti pišu iz ugla kupca, a ne prodavca. Potrebno je obraditi problem koji kupac ima, i benefit koji će kupac dobiti, a ne da se ceo fokus teksta bazira na osobine proizvoda.

Niko više ne čeka da se učita spor sajt

Brzina je veoma bitna

Sve gore pomenute stavke padaju u vodu ako je učitavanje sajta sporo. Kod sajtova koji sporo učitavaju uglavnom se dešava da ih posetioci napuštaju pre nego što se sajt učita. Ovo je čest slučaj i jasno je vidljiv ukoliko se paralelno posmatra analitika sajta sa analitikom plaćenih internet oglasa. U slučaju sporijih sajtova, broj klikova na reklamu je srazmerno veći u odnosu na realne posete vidljive u analitici. Jasno je da do nepoklapanja brojeva dolazi usled korisničkog napuštanja sajta (back) dok isti još učitava. Sve preko 4.5 sekunde je presporo, i u takvim slučajevima prvo što je potrebno uraditi jeste optimizacija brzine učitavanja.

Brzina-ucitavanja-sajta-veoma-je-bitna-za-online-prodaju

Zaključak: Online prodaja je budućnost trgovine

Web sajt kao glavni prodavac 00/24

Izradi veb-sajta treba pristupiti tako da finalni sajt zadovolji svoj primarni cilj. U većini slučajeva, ciljevi sajtova su povećanje prodaje ili povećanje broja upita. Dobrim planom kod izrade sajta, definisani ciljevi mogu biti jasno vidljivi već posle nekoliko meseci od dana lansiranja novog veb-sajta. Kod redizajna postojećih sajtova, pravilne izmene mogu da daju rezultate gotovo istog dana. 

Na veb sajt ne treba da se gleda kao na trošak, već na investiciju koja će se višestruko isplatiti svakom biznisu koji se odluči za izradu kvalitetnog, modernog, brzog i dobro optimizovanog veb-sajta čiji je cilj povećanje prodaje.

Prijavi se za naš newsletter

Novi članci sa našeg bloga mogu da ti sližu direktno na mejl.

Sajt koristi cookies (kolačiće) u cilju poboljšanja korisničkog iskustva. Više informacija potražite na zaštita privatnosti i politika kolačića.